3 Tuzak hesap binalar
Yazının ilk iki bölümünde tuzak hesapları yapmanın altında yatan filozofiden biraz bahsettik. Bu bölümde ise sadece bir adet inşa edilebilecek ve sonradan kimisi yıkılabilir kimisi de yıkılamayan binalardan bahsedeceğiz.
Şuana kadar kalenizi ne kadar yükselteceğiniz, çarpışma araştırmasını ne kadar ilerleteceğimiz, araştırmalarda ne kadar ilerleyeceğiniz ve normal ve/veya stratejik ve/veya vahşiler asker tuzak ve/veya askerlerden hangilerini açacağınız konusunda karar verdiğinizi düşünüyorum.
Kale içerisinde 25 inşaat alanınız var bu alanlarla ne inşa edeceğiniz size kalmış. Buraya inşa edilebilecek binaların bazıları diğerlerinden daha önemliyken kimileri özel amaca hizmet ederler. 4 bina var ki bunlar yıkılamaz, kaleniz, duvarınız, ve 2 zindanınız. Bunların dışındaki tüm binalar seçiminize göre bir defada kalıcı olarak inşa edilebilir veya inşa edilip sonradan yıkılabilir. Binalardan bazıları yüksek seviye de olmalı ki şehrinizi desteklersin. Bu yazıda kale içerisindeki bir adet inşa edilebilen 10 adet binayı açıklayacağım.
İnşaa Tip Tuzak için Düşük Seviye Tutulabilecek Tuzak için Yüksek Seviye tavsiye edilen
Hazine, Savaş Odası, Hapishane Elçilik, Depo
Tek Kez Mihrap, Demir hana, Duvar Tuzağı
Pazar, Göcü Kulesi Akademi, Jimmo
Çok Kez Hastane, Kışla, Villa, Çiftlik, Taşocağı, Marangozhane, Maden
Yazının amacına uygun olarak düşük seviye bina olarak belirtilen binalar, tuzak hesapların ihtiyaçlarını görebilecektir. Mesela hapishane düşük seviyede olsa bile kahraman tutabilecekken, düşük seviye Pazar hala kaynak gönderebilir. Düşük seviyedeki Demirhane hale ekipman üretebilecektir. Yüksek seviyede olmaları bu binaları daha etkili kılacaktır fakat bu binaların bulunma amaçları düşük seviyeler dede gerçekleşmektedir ve düşük seviyelerde iken sizin tuzak olarak savaşmamıza dezavantaj oluşturmazlar.
Yazı kalenizde bir tek kopya inşa edebileceğiniz binaları kapsamaktadır. İlk cevap vermeniz gereken soru şu olmalı bu binalar ne kadar yüksek seviyede bana gerekiyor. Sonrasında kendinize sormanız gereken bu binalara ne kadar süre ihtiyacınız olduğudur. Nihai olarak ise bu binalara sürekli sahip olmak isteyip istemeyeceğin izdir. Binayı yapma gerekliliğini karşıladıktan sonra yıkıp yerine ihtiyacınızı daha çok karşılayan başka bir bina yapabilirsiniz. Unutmamak gerekir ki biz fazlalıklarından arındırılmış bir savaş makinesi yapıyoruz. Bunu yaparkende zor kararlar almamız gerekecek. MZ her bir binadan en az bir tane elinizde olması için diğer bina yükseltmelerinde binaları ön şart olarak sunmaktadır. Tuzak hesap olarak MZ nin dayatmalarına karşı en düşük kale gücü ve etkin çarpışma ile savaşa hazırlanmalısınız.
Yıkılamayan Binalar
Kale
Genelde oyuncular kalelerini 21 seviye yapmak için yarışırlar bununda iki nedeni vardır.
Çünkü MZ kale seviyesinin yükselmesini teşvik eder.
Çünkü kale seviyesini ne kadar artırırsanız o kadar fazla ilerleme ile asker gönderebilirsinz.
Siz eğer tuak hesap iseniz ilerleme sayısınızın ne kadar olduğu hiç önemli olmayacaktır. Size saldıran rakibiniz tüm desteklerini açmış olsa dahi en fazla 1.1M askerden biraz daha fazla gönderebilirken siz kalenizi 500bin veya 10M veya 100M asker ile savunabilirsiniz.
İlerleme sayısı ile alakalı olarak, sizin hastaneleriniz varken saldıran rakibinizin olmayacaktır. Hastane sayınız ve araştırmalarda ne kadar ilerleyeceğiniz, kalenizi nereye kadar yükselteceğinizinde cevabı olacaktır.
Hazine :
Altın Madeni
Altın madeni tamamen oyuncuya kalmıştır. Günlük altın hediyeleri vesaire günümüz athena hediye altınlarının yanında neredeyse uğraşmaya değmeyecek kadar azdır. Bina tavsiye edimez. Eğer inşa etti iseniz oyun bağlantınızı kötü olduğu bir zamanda yıkmayı deneyebilirsiniz.
Duvar
Kalenizin olmazsa olmazlarından biridir ve yıkılamaz. Kale seviyeniz ile paralel gider. Duvarınızın seviyesi aynı zamanda kalenizinde seviyesi olacaktır. Duvar hakkında daha sonraları genişçe yazacağım.
Sonradan yıkılabilen binalar
Depo
Jimmo
Jimmo 18 kale 19 için ön şarttır. Kahraman seviyesinin bugün itibari ile en fazla 60 olduğu dikkate alınıs ise, kahraman seviyesi 60 a ulaşmış bir oyuncu, daha fazla kahraman TP si kazanmasının bir faydasını görmeyecektir.
Eğer Jimmo yu yıkarsanız, 20 kahraman beceri puanını kaybedebilirsiniz bunun yanında canavar becerilerinden 10 puan kaybedersiniz. Kahramanınız 60 seviyeye ulaştığında Jimmo nuzu yıktığınızda çok büyük bir kaybınız olmayacaktır. Jimmonun size sağladığı % kahraman TP koruması, siz kahramanınız idam edildikten 7 gün içerisinde kahramanınızı diriltirken gerekecektir. Eğer 7 gün içerisinde diriltiyor sanız zaten tüm beceri puanları ile kahramanınız Jimmonuz var yada yok dirilecektir.
Elçilik
Elçilik tuzak hesaplar için kullanışlı bir bina olabilir. İttifak üyelerinden 1M T4 desteği alan bir tuzak hesabı aynı zamanda kale gücünde göstermediği 36M güce sahip olur ve bunu rakiplerine göstermez. 18 seviye elçilik 400bin, 19 seviye 450bin, 20 seviye 500 bin ve 21 seviye elçilik 1M asker desteği barındırabilir. Şunu unutmamalısınız, kalkaç açtığınızda, ışınlandığınızda elciliğinizdeki bilikler kendi kalelerine dönerler. Kalenizde destek birlikleri varken krallıklar arası ve krallık içerisinde ışınlanamazsınız.
Genelde oyuna yeni başlamış tuzak hesapların kullandıkları bir yöntemdir. Çünkü tecrübeli oyuncular hesaplarının limitlerini bilirler. Bu oyuncular savaş esnasında ışınlanırlar ve çok nadir elçiliklerini kullanırlar.
Savaş Odası
Savaş odası topluluk açmaya ve topluluk lideri olmanıza yarar. Tuzak hesaplardan çok azı bu özelliği taşırlar çünkü bu hesapların asıl yapılış amacı savunmadır. Ayrıca savaş odası kale ve hazineden sonra kale gücünü artıran (523bin) 3. Binadır. Oyunun başlarında askerlerinizi korumak için 8 saatlik sahte topluluklar açmış olabilirsini,z fakat belli bir seviyeye ulaştığınızda asker sayınız topluluğa ve hastane yatak kapasitesinin üzerine çıkacaktır. Eğer yıkarsanız tekrardan yapmak istediğinizde Elçiliğinizinde olması gerekecektir.
Hapishane
Krallıklar arası savaşlarda çok kullanışlı bir binadır. Herhangi bir kahraman yakaladığınızda kalenizin üstüne kırmızı bir kahraman işareti gelir ve güçlü T4 hesapları bana saldırın dersiniz. Bu kalelerin sizi farketmesini, saldırmasını sağlarsınız ki sizde savaşlarda puan kazanasınız. 21 seviye hapishane mahkuım ettiğiniz en yüksek kahraman seviyesine göre 50 ile 60 arası kahraman için birlik saldırısına %30, 45-49 seviye mahkum ettiğiniz kahraman için se %22 birlik saldırı bonusu verir. Ne yazıkki mahkum ettiğiniz her bir kahraman için bu destekleri alamazsınız onun yerine hapishanedeki en yüksek kahraman iiçin bu desteklerden biri geçerli olacaktır. Eğer yıkmaya karar verirseniz tekrar inşa etmede 10. Seviye Jimmo ya ihtiyacınız olacaktır.
Mihrap
Kaleniz 15 seviyeye ulaştığında, hapishane iszin için faydalıdır fakat mihraplar değil. Mihrap desteğini kullanabilmeniz için bir kahramanı idam etmiş olmanız gerekiyor. Bunuda yakaladığınız bir kahramanı 3 gün hapishanede tutmakla elde edebilirsiniz. Eğer krallığınızda çok güzel işleyen kahraman tutan kaleye saldırmama gibi bir kuralda olsa, 3 gün boyunca kalkansız bir şekilde durmanız sizi sıfırlanma riski ile karşı karşıya bırakacaktır. Bir çok oyuncu açısından idam sonrası alınacak 1 günlük destek için fazla riskli bulunan bu durum tavisye edilmemektedir.
Size tavsiye olarak kahraman idamlarını çok büyük T4 hesaplarına bırakmanızdır. Bu hesaplar topluluk için mihrap desteklerine ihtiyaç duyarlar. Eğer krallık etkinliği için bir kez olsun kahraman idam etmek istiyor iseniz geçici olarak mihrap inşa edebilirsiniz.
Pazar
Pazar sadece ittifak üyelerine kaynak yardımı gönderebilmemiz için gereklidir. Kaynak yardımı almanız için pazara ihtiyaç duymazsınız. Bazı tuzak hesaplar pazarını yıkarak çiftlikleri üzerinden ana hesaplarına kaynak gönderirler veya çiftlik hesaplarının birini banka olarak kullanıp burada kaynaklarını biriktirirler. Kalenizin savaşma kabiliyetine bir etkisi yoktur.
Ve Sınırları zorluyalım
Demirhane
Kale seviyenizi 21 e çıkardığınızda, demirhane hemen yükselteceğiniz 2. Binadır. Öncelikle 21 seviye maden yapar sonrasında demirhaneyi inşa edersinizki kahraman aksesuralarından 3. Yer açılsın. Böylelikle inşaat ve araştırma süreleriniz dahada kısalacaktır. Bazı tuzak hesaplar kalelerini iyi tanırlar ve sürekli kullanacakları ekipmanlarını yaptıktan sonra demirhaneyi yıkarlar. Tabi burada MZ nin güncelleme sıklığıda önem taşır. Eğer oyuna sürekli yeni ekipmanlar yükleniyorsa sizinde sürekli ekipmanlarınızı güncel tutabilmek için yeni ekipmanlar yapmanız gerekmektedir. Eğer demirhaneyi yıkarsanız malzemeleriniz/değerli taşlarınız ve öz için gerekli ne varsa kaybolmayacak, tekrardan demirhane yaptığınızda ortaya çıkacaklardır. Tabi burda sizin sürekli öz ekipmanlarla savaşan bir hesap olmadığınız var sayılmaktadır.
Demirhaneyi yıkmanın en büyük dezavantajı demirhaneyi 21 yaparak açtığınız kahraman 3. Ekipman yuvasını kaybetmemizdir. Tabi bu eğer siz 21 seviye demirhane yıkarsanız geçerli olacak bir durumdur.
Gözcü Kulesi
Gözcü kulesi hesabınıza kurulu şekilde gelir. Fakat yinede yıkılabilir. Tuzak hesaplar için çok önemli olmasına rağmen, düşük seviye bir gözcü kulenizin olması işini görecektir. Tuzak hesaplar için gözcü kulesinin görevi size gelen saldırıyı bildirmektir. Bundan sonra oyuncu hemen desteklerini açarak hastanesini gözetler, hastaneye yatan askerlerini altın ile hemen iyileştirerek sonraki saldırıya hazır duruma gelirler. Gözcü kulasinin asıl yıkılma nedeni olarak gözcü bombardımanından kurtulmaktır. Tuzak hesaplar için gözcü bombardımanı çok kullanılmamakla beraber genelde harikadaki kalelere yapılır ve oyuncunun bağlantısını yavaşlatarak saldırı öncesinde bağlantı sorunu yaşamasına hatta oyundan düşmesine neden olunur.
Tuzak hesaplar için aslında gerekli olan uyarı gelen saldırı uyarısıdır. Bu özellik 1. Seviye bir gözcü kulesi yapabilir. Saldırı uyarısının olması genel olarak tuzakların bilmesi gereken tek şeydir. 11. Seviye gözcü kulesi gelen saldırıdaki tahmini birlik sayısını, 13 seviye asker tiplerini, 17 seviye ilerleme birlik net sayısını ve kahraman seviyesini verir. Tuzak hesap için sadece gelen saldırı uyarısı yeterli ise yüksek seviye bir gözcü kulesine çok da ihtiyaç duymazlar. 1. Seviye bir gözcü kulesi de bu uyarıyı verecektir.
Akademi
Tuzak hesabınızda yapmak istediğiniz araştırmaları tamamladıktan sonra artık akademiyi kullanmamaya başlarsınız. Bir çok tuzak hesap aylarca akademisi atıl durumda kaldıktan sonra bu binayı yıkmaya karar verir.
MZ nin yakın zamanda güncellemiş olduğu araştırma ağaçları savunma odaklı olan bu saldırı makinelerine hizmet vermemiştir. MZ nin ilerleyen günlerde tuzak hesapların kullanacağı araştırmaları içeren güncellemeler yapıp yapmayacağını bilemeyiz fakat son zamanlardaki MZ nin hedef kitlesi sürekli paket alan elit saldırı hesapları olmuştuır.
Akademiyi yıkmanın sonucu ne olabilir? Siz kale içerisinde bir inşa alanı kazanırsınız, araştırmalarınızdan kazandığınız hiçbir araştırmayı da kaybetmezsiniz. Eğer akademiyi yıkarsanız, tüm araştırma destekleriniz hala etkindir, asker sağlığı destekleriniz sıfırlanmaz, piyada/süvari/menzilli birlik saldırıları sıfırlanmaz, tuzak saldırı ve savunma destekleriniz sıfırlanmaz.
Akademiyi tekrardan yapmaya karar verirseniz, araştırmalarınıza sıfırdan başlamaz kaldığınız yerden devam edersiniz. Eğer MZ tuzak hesaplar için dayanılmaz güzel bir araştırma ağacı güncellemesi ile karşınıza çıkarsa yapmanız gereken tek şey akademiyi istediğiniz seviyeye tekrar yükseltmek ve bu araştırmaları yapmaktır.
Özet olarak
Bu yazımda bir adet yapılabilen binalara anlatmaya çalıştım. Bu binaların savaşta kritik role alıp almadıklarını, eğer kritik rol alıyor iseler de seviyelerinin gerçekten yüksek olması gerekip gerekme diklerini anlatmaya çalıştım.
Sonuç olarak bu yazı oyuncuları hangi binaların zorunlu, hangi binalara savaş odaklı tuzak hesapların sahip olması gerektiği konusunda oyuncuları bilgilendirmek için yazıldı. Oyuncu her zaman şunu sormalı bu bina benim gerçekten ihtiyacımı karşıyormuş yoksa bunu yıkarak kışla/villa veya hastane için yer mi açmalıyım.
Son eklenen alanları saymaz isek kale içerisinde toplam 25 inşaat alanı var ve bunları organize etmek zor bazende sınırları zorlayan karar almak gerektirir. Bu alanlardan 10 tanesini bir adet inşa edilebilen savaş odası, akadami, demirhane, Elçilik, Pazar, Depo, Gözcü kulesi, Jimmo, Hapishane ve mihrap olarak kullanabilirsiniz. Bu durumda geriye kalan 15 alanı hastane, kışla ve villa arasında paylaştırmanız gerekecektir. Yada bu binalardan kimisini yıkarak hastane/kışla veya villa inşa edebilirsiniz. Bu 10 binadan bazılarını düşük seviye elinizde tutup kale gücünüzü düşürebilir, belli alanları dönüşümlü kullanabilirsiniz. Mesela bir alana düşük k
Hiç yorum yok:
Write yorum